Hoe kies je de juiste ICT-partner?

Hoe kies je de juiste ICT-partner?

Gemeente Arnhem AVG dwangsom afvalpas2

Als ondernemer is het lastig om de juiste ICT-partner te kiezen en Edwin Zaagman begrijpt dit als geen ander. Sinds een paar maanden is hij operationeel manager bij Synlogic, maar is daarvoor jarenlang klant geweest. Hij weet precies hoe het voelt om aan de klantzijde te staan: ‘Je wilt je helemaal niet bezighouden met IT. Je wilt gewoon dat je computer het doet’. Omdat hij maar al te goed weet hoe moeilijk het is om een ICT-partner te vinden, deelt hij in deze blog zijn ervaring.

Waar let je op?

Edwin Zaagman was tot voor kort directeur van een tandtechnisch laboratorium. Een paar maanden geleden maakte hij de overstap naar Synlogic: ‘Het was best een grote omschakeling, maar ik ben blij dat ik hier nu zit’. Omdat Edwin beide kanten kent, kan hij klanten op een unieke manier adviseren. Het is volgens hem belangrijk om een partner te hebben die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en deze proactief met je deelt. ‘Ik vond het prettig dat onze ICT-partner vertelde over nieuwe dingen die hij had gehoord op een seminar’, zegt Edwin. ‘De ontwikkelingen gaan namelijk zo hard, je kunt zelf nooit bijblijven’.

Maar het is ook belangrijk om in zee te gaan met een partner die kijkt naar de bedrijfskundige kant. Zo’n samenwerking kan je zelfs flink wat opleveren. ‘De juiste partner helpt je kosten besparen en brengt een stukje efficiency in je bedrijf,’ zegt Edwin. Zo is het bij hem zelf ook gegaan: ‘Ik zat helemaal niet te wachten op de cloud en Office 365, maar Synlogic heeft me daar de meerwaarde van laten inzien.’

Kennis, kunde & meedenken

Samenwerken met een betrouwbare, proactieve partij stond voor Edwin altijd voorop. Maar hij begrijpt maar al te goed dat dit niet altijd makkelijk te toetsen is: ‘Als alles het doet hoor je natuurlijk niemand. En als een partner echt proactief werkt, lost hij het probleem al op voordat je zelf weet dat er iets aan de hand is. En dat is als klant moeilijk waarderen,’ vertelt hij.
Volgens de kersverse operationeel manager kun je daarom het beste je keuze maken op basis van kennis, kunde en de mate van meedenken. Je wilt eigenlijk dat jouw partner je een stap voor is op ICT-gebied.

Edwin is trots om inmiddels zelf deel uit te maken van zo’n bedrijf wat met de klant meedenkt: ‘Mijn positieve ervaring is alleen maar gesterkt’. Vooral het kennisniveau heeft hem verbaasd. Dit zie je volgens Edwin terug in de blauwprints voor de GDPR en VoIP telefonie. Ook de nuchterheid van het bedrijf heeft hem aangetrokken: ‘Synlogic dacht altijd met me mee, zonder per se iets te willen verkopen. In het gevoel oprecht bedrijven verder willen helpen, kan ik me heel erg vinden’.

Hoger niveau

Edwin wil zelf graag de dienstverlening van Synlogic naar een nog hoger niveau tillen: ’Ik ga me niet bezighouden met ICT-vraagstukken, maar ik ga de processen verbeteren. Zodat we niet een acht scoren, maar een negen of tien. Ik ben er voor dat extra stukje, overkoepeld over de verschillende incidenten’. En dat allemaal zodat de klant nóg minder aan zijn ICT hoeft te denken.

Synlogic logo

Branderweg 1E1
8042 PD Zwolle

Telefoon: 038 454 2260

E-mail: info@synlogic.nl
E-mail: helpdesk@synlogic.nl

KVK 55029175
BTW NL851536402B01

Volg ons nu op Social Media

Facebook logo linkedin logo Twitter logo

Logo White2

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief




© Copyright 2018 Synlogic BV